Motto: "Čas je relativní hodnota"

CO SI VYBRAT …

Nevíte jestli čopříka, naháče, cesťáka, nebo něco s R? Fakticky je to jedno, jedná se o vkus a zaměření. V podstatě patřím k těm, kterým je to fuk. Jsem na tom, jako když se sedláka ptali,  jestli má radši tu svou černou nebo bílou krávu...měl je rád obě.

S čoprem je nádherné a klidné pojezdění. Když zaprší a je bláto následuje předlouhá očista, aby byl zas nablejskanej. Ze starších motorek se najdou slušné Intrudery, Shadows a Viraga,  Řada z nich nemá ani moc najeto, protože většinou bývaly okrasou svých majitelů. S obsahy kolem 800ccm a 50ti koňmi jsou to příjemní tahouni, přičemž jsou štíhlé a celkem dobře se vodí.  Bohužel některé současné velkoobsahové čopry jsou lokomotivy a v českých zatáčkách s občasnými výtluky a jiným vlnobitím je jejich řízení dřina. Řazení je u čoprů kvůli změně zvuku,  protože je celkem jedno na kterej kvalt jedeš. S krouťákem kolem 100 Nm to jede na 4 - 5 i do strmého kopce a mít tažné zařízení,  dalo by se s tím vorat. Ale jezdíš v jednoduším a pohodlném oblečení. Pokud jsem odvážnej, v létě i ve vestě. Na nohou "koně" a nebýt helmy a ustřiženejch rukavic je jedno jestli seš na cestě nebo v hospodě. (Ale dobře maskované protektory každopádně doporučuji !)

Máš-li v sobě svižného ducha a rád se couráš krajinou, pak je tu přehršel naháčů. Dvou a čtyřválcové motory v různých provedeních nabízejí obsahy u starších modelů od 400ccm až do současného B-kinga se zhruba 1350ccm. Nekonečné spory, která značka je lepší je stejně těžké rozhodnutí, zda čopr nebo něco jiného a je to víc o image a penězích, než o tom jestli je diskutovaná motka opravdu lepší a v čem. Vynechme BMW (všimněte si, jak jsem nezaujatý :-), které dotáhlo motorku za hranice všeho možného a snad i nemožného. Ti ostatní se dělí na japončíky, evropany a HD (Harley Davidson) A v budoucnu, až nakonec si ty fabriky jednou koupí - tak to stejně budou všichni japonci ... a číňani.

Pro co se tedy rozhodnout?  Především, motka se ti musí líbit (je to jak u ženskejch, nejdřív koukáš na kozy, zadek a pak až na povahu).  A hlavně motce, do který se zamiluješ, pak i případně odpustíš nějaký ty drobnější chybky. Prostě když ji miluješ, tak není co řešit.

Opravdu každá motka má svý přednosti i zápory. Když ne technicky, tak svým zaměřením a použitím. Ale tou nejkrásnější předností je, že cejtíš pokosenou louku, pohnojené pole a přitisknutej baťůžek na zádech a pro pokročilé i maximální náklon v dobrý zatáčce. Když máš rychlou a silnou mašinu, pak zažiješ i závratnou rychlost a akceleraci,  jako v žádném z dostupných sporťáků. Pocítíš něco, co ti žádná plechovka nenabídne.

Je to za cenu upsání se samotnému ďáblovi.  Na nic z toho, co ti dá motorka,  nikdy nezapomeneš.  Ale jen pokud ji přežiješ!

A o tom je celá ta volba.

*2009

 

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.