Motto: "Čas je relativní hodnota"

SUZUKI GSR 600

Suzuki GSR 600

Modelový rok: 2008

    Přiznávám, že Suzuki GSR 600 se mi zalíbila na první pohled. Nepatřím mezi dlouhonohé ridery, takže jsem rychle ocenil pohodlný posez a plný došlap v sedu na místě. Přestože 216 kilogramů (se všemi náplněmi) není až tak málo, přesvědčuje dobrou ovladatelností. A umožňuje převážet velký náklad: 214 kilogramů - téměř stejně, jako sama váží. Suzuki používá čtyřpístkové pevné čelisti. O dobré jízdní vlastnosti se stará masivní hliníkový páteřový rám sešroubovaný ze dvou zrcadlově symetrických částí a masivní trojúhelníková zadní vidlice. Pohonnou jednotku zpředu zakrývá chladič s dominantními hadicemi. Motor pochází ze sportovní GSX-R 600 a má dostatečný, i když odlišný průběh výkonu. Hebký chod vodou chlazeného čtyřdobého čtyřválce o objemu 599 ccm podtrhuje přesná šestistupňová převodovka a citlivá spojka.

    Výkon téměř 100 koní se pohybuje mezi 8 500 a 11 500 otáčkami.  Velice příjemná je reakce na plyn. S citlivou rukou se GSR rozjíždí  tak plynule, že jsem měl pocit jako bych jel na skůtru. Ale jakmile překročí otáčky 8000 probudí se v GSR sportovní duch a celkem snadno dosahuje rychlosti přes 200 km/hod. S původním štítkem se přižene vichřice. Krční svaly se marně snaží udržet nápor vzduchu a častější jízda nad 150 km/hod. se vám odmění bolestmi krční páteře. Lze to vyřešit originálním doplňkem - zvýšeným a celkem pohledným čelním plexisklem od Suzuki.  Montáž je snadná, ale je to doplněk za nekřesťanský peníz. Po montáži se výrazně zlepšilo proudění vzduchu, které už činí cloumání hlavy snesitelnější.

    Ale zpět k pocitům z jízdy.  Velice mne potěšilo chování v zatáčkách. Jizda je snadná , všechny druhy zatáček projíždí téměř sama.  Lehké ovládání a dostatečně dimenzované brzdy zvyšují pocit bezpečnosti.  Navzdory měkčí vidlici funguje podvozek pozoruhodně dobře.  Možnost seřízení odpružení jsem nevyužil.  Vyhovovalo tuhostí i odezvou i na nepříliš kvalitní povrchy našich  silnic. Ve dvojím obsazení je ale přece jenom jízda měkčí.  Vyzkoušel jsem řadu pneumatik značky Bridgestone. Původní, výrobcem namontované BT14  jsou kompromisem pro cestovní i lehce sportovní jízdu. Po pěti tisících byla zadní pneu sjetá, přestože na předku ještě zbývalo 50% vzorku. S výměnou zadní jsem přešel na BT16 a v 10 000 km doplnil i BT16 na předek. Šestnácka  vzadu byla třísměsová a přední dvou. Je to dost dobrá lepivka, která dovoluje vychutnat si i ostřejší jízdu v zatáčkách. Ale při cestování po dálnici výrazně ve střední části profilu mizí.  Konečným řešením byla montáž BT21. Dobrá pneu jak na turistiku, tak po zahřátí i do zatáček. 

    Suzuki GSR 600 je od svého uvedení bestsellerem  v kategorii šestkových naháčů a přestože se jí dostalo mezi motorkáři hodnocení "motka pro holky" myslím, že to není nic proti ní. Naopak. Po už dnes historických a hojně rozšířených GS 500, je to cenově dostupná, dobře vypadající motorka, na které se dá pohodlně pojezdit ve městě, po místních silnicích i na okruhu. V kombinaci s držákem a kufrem Givi s opěrkou je pohodlná i při cestách po Evropě s batůžkem. 

MOTOR
Druh motoru: řadový
Takt motoru: čtyřdobý
Chlazení: kapalinou
Sekundární převod: řetěz
Rozvod: 2x OHC (2x vačkový hřídel v hlavě válce)
Příprava směsi: vstřikování
Emise: Euro 3
Čištění škodlivin ve výfukových plynech: řízený katalytický systém, systém dodatečného spalování
Startér: elektrický spouštěč
Zdvihový objem: 599.0 ccm
Vrtání: 57.0 mm
Zdvih: 48.8 mm
Kompresní poměr: 12.5:1
Počet válců: 4
Počet ventilů: 16
Počet rychlostních stupňů (manuál): 6

JÍZDNÍ VÝKON MOTOCYKLU
Točivý moment: 64.7 Nm při 9600 otáčkách
Výkon motoru: 72.0 kW / 98.0 koní při 12000 otáčkách
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3.6 s

POHONNÉ HMOTY, SPOTŘEBA PALIVA
Druh paliva: Natural 95
Objem nádrže:     16.5 litrů
Spotřeba paliva: 5 litrů na 100 kilometrů

OSTATNÍ VLASTNOSTI A PARAMETRY
Brzdy přední: dvojité kotoučové
Brzdy zadní: kotoučové
Sériový rozměr pneu vpředu: 120/70 - 17
Sériový rozměr pneu vzadu: 180/55 - 17
       
Další informace:

Délka: 2 090 mm
Šířka: 775 mm
Světlá výška 130 mm
Rozvor 1 440 mm

Hmotnost: 183 kg (bez náplní)
Odpružení kol vpředu (průměr x zdvih): 130 mm
Odpružení kol vzadu (průměr x zdvih): 134 mm
Úhel hlavy řízení: 64.8 stupňů
Výška sedla: 785 mm
Stopa (závlek předního kola):.0 mm
Typ rámu: dvojitý páteřový
Materiál rámu: hliníková slitina

 (Ohodnoceno a otestováno. Padne do ruky, miluje zatáčky, je dost svižná ale i poslušná. Má vynikající brzdy, hliníkový rám a pohodlné sezení s přehlednou a dobře vybavenou přístrojovkou. A nezanedbatelná je i její elegance a šarm. Měl jsem ji necelý rok a v mém věku je čas na změnu.)

 

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.