Motto: "Čas je relativní hodnota"

BMW R 1150 RT

BMW R 1150 RT

    Pokusím se hodnotit, dnes už téměř desetiletou motorku, pohledem současného uživatele. Za necelé dva měsíce jsem na ní ujel víc než 7 tisíc kilometrů. Vzhledem k tomu, že jsem stihnul jak období s teplotou kolem 26 stupňů Celsia tak i teploty kolem nuly - měl jsem tedy možnost vyzkoušet a především ocenit technickou dokonalost tohoto stroje v různých klimatických podmínkách. Na motorce jsou namontovány pneu Metzeler Z6 a pro tento model jsou nejen doporučené, ale skutečně velice vhodné.
Tady je má recenze.
    BMW R 1150 RT působí mohutně, ale ovládá se snadno. Váha je znát pouze při manipulaci na místě. Má vše, co se od cesťáku požaduje, především vynikající aerodynamiku, ochranu před větrem i slušně chrání před deštěm. Neuvěřitelně účinné brzdy s ABS a posilovačem v kombinaci s dokonalým podvozkem zvyšují jízdní komfort. Nádherně stylizovaný RT je víc aerodynamicky efektivní, než kterýkoliv z dnešních cesťáků a ve spojení s vyzkoušenou BMW technologií Telelever a Paralever má RT stále bezkonkurenční jízdní stabilitu. Jízdní pozice jezdce i pohodlí spolujezdce jsou ergonomicky vynikající.
Elektricky nastavitelný štít zvyšuje už dokonalou ochranu proti povětrnostním vlivům. Šesti-rychlostní převodovka se systémem „overdrive“ se podílí na nízké spotřebě paliva ve své třídě a 25-litrová nádrž umožňuje s RT cestovat bez zastavení dál než s jakýmkoli jiným cruiserem. Po ujetí zhruba 7.000 km moje spotřeba nepřesahuje 6 litrů paliva na 100 kilometrů.
    Zrychlení při nejvyšším rychlostním stupni (overdrive) je dostatečné. BMW používá brzdy se systémem anti-lock (s přední brzdou EVO) a ty jsou i dnes nejefektivnější a nejbezpečnější, jaké současní výrobci motocyklů nabízejí. Zpracování tohoto cestovního motocyklu je vynikající a s trojicí BMW kufrů splňuje veškeré požadavky na komfortní cestování.
    Uspořádání motoru ovlivňuje a určuje způsob jízdy. Tradiční výhodou je výkonný ležatý, vzduchem a olejem chlazený dvouválec, poskytuje ideální vlastnosti pro cestovní motocykl. Vysoký kroutivý moment, který je k dispozici i při nízkých otáčkách motoru, dokonale využívá rozsah jednotlivých převodových stupňů.
Výkon 70 kW a vynikající hodnota točivého momentu 100 Nm při 5500 ot. / min. splňují náročné požadavky na pružnost motoru. Více než 90 Nm je trvale k dispozici mezi 3000 a 5000 ot. / min. - právě tam, kde je to zapotřebí - a poskytuje lepší odezvu, okamžitý nástup při akceleraci bez nutnosti přeřazení. Výkon motoru je přenášen šesti-stupňovou převodovkou, hydraulicky ovládanou suchou spojkou přes kardanovou hřídel na zadní kolo. Provozní páka spojky je nastavitelná do tří různých poloh, přední brzdová páka je nastavitelná do čtyř.
    Ověřenou vlastností R 1150 RT je mimořádná stabilita v různých povětrnostních podmínkách i přes proměnlivé kvality povrchu. BMW motocykly používají originální technologii systému odpružení a dokonalou aerodynamiku. Proto i při vysoké rychlosti, na vlhkém povrchu a při nárazovém větru, je RT jedním z nejstabilnějších motocyklů na trhu. A nejen to, samozřejmostí je elektricky nastavitelný čelní štít, dokonale chránící jezdce i spolujezdce před větrem i deštěm.
Stabilita tohoto motocyklu začíná zavěšením kola přední nápravy pomocí vyspělé technologie BMW – Telelever. Na zadním kole je použito stejně inovativní zařízení Paralever – (dvojité kyvné rameno na hnací hřídeli poháhěného kola) v kombinaci s centrálně namontovanou zadní nápravou typu MacPherson. Výsledkem je skvělá elastivita, dokonalá kontrola řízení a bezkonkurenční jízdní vlastnosti. S motocyklem je příjemné nejenom cestovat na dlouhé vzdálenosti, ale i při sportovní jízdě bez kufrů, kdy náklon je omezen centrálním stojanem. Varuje ve chvíli, kdy náklon je na kraji pneu (u Z6 na metzelerských slonech). Důležitou složkou vynikajících jízdních vlastností RT jsou pěti paprsková, lehká kola z litého hliníku dávající motocyklu dynamický vzhled. Přední kolo používá dvojité-kotoučové brzdy EVO. Brzdy BMW R 1150 RT v kombinaci s elektro-hydraulickým posilovačem dávající dostatek brzdné síly a výrazně snižují brzdnou dráhu. Kombinace ABS technologie a duálních brzd (dynamické rozdělování brzdné síly zajišťuje, že při použití ruční nebo nožní brzdy, je brždění aplikováno na obě kola současně) patří ke špičkovému sériovému vybavení BMW 1150 RT. Velice rychle si zvyknete, že se předek motorky i při velmi intenzivním brždění nenoří. Ale pozor, při brždění na místě!!! Účinek posilovače je tak silný, že hrozí pád při silnějším použití přední brzdy v dojezdu. Proto už současné R 1200 RT upustily od montáže posilovače.
BMW motocykly byly vždy proslulé nejlepší ergonomií sezení. Výškově nastavitelné sedadlo jezdce, poskytuje větší komfort a lepší podporu stehen. Sedadlo lze nastavit do tří různých výšek - 805, 825, nebo 845 mm. K praktickým zkušenostem s motocyklem patří cestování přes 800 km za den - při jednom dotankování pohonných hmot. Noční jízda je mnohem příjemnější a bezpečnější s výbavou jak tandemových světlometů seřiditelných na palubní desce, tak především s možností využítí dvojice integrovaných mlhových světel.
    RT s trojicí originálních kufrů poskytuje dostatek úložného prostoru pro více než jen pár dní na silnici. A na konci cesty R 1150 RT dokáže, jak pozoruhodně nízké jsou náklady na pohonné hmoty - a to i s plně naloženým motocyklem. (Napsáno v roce 2009)

Je jaro 2010 a obouvám novou sadu Metzeler Z6 Interact. Na minulé ujeto cca 12.000 km a zkušenost? Příjemná cestovní guma. A dobře drží i při dešti. Na nových ujeto zatím přes GG do Itálie k moři a přes všemožné kopce a soutěsky včetně Stelvia a zpět - 2200 km. Je září 2010 a za necelý rok ujeto 22 tis. km s RT. . . a zkušenosti jsou jednoznačné. Spotřeba na cestě - do 6-ti litrů. Vynikající brzdy a ke svým rozměrům a váze neuvěřitelná ovladatelnost. Pětiset kilometrové přesuny pohodlné jak pro řidiče, tak batůžka. Výtečný cesťák! Přes hory k moři a zpět Než přijde zima, rychle využít poslední letní dny počátkem září. Rakouská jezera jsou kouzelná. A výtečné silnice kolem nich. Zabaleno a vyrážíme. Rakouská jezera Blíží se jaro 2011, tak čím začít? V únoru výměna obutí, po cca 12.000 km opět nová sada (za necelých 6 tis. Kč)a jak jinak než Metzeler Z6 Interact z Megamota. Začalo léto a tak vzhůru do světa. Po krásné cestě šesti státy Evropy (3.350 km) je na tachometru 90 tisíc kilometrů. Tradičně přejezd Stelvia a potom na jih. Přes Apeniny do Portovenere, pak vzhůru na francouzskou Riviéru do Saint Tropez a přes Verdonský kaňon, dál částí Route des Grandes Alpes, Švýcarskem a opět přes Stelvio domů. Spotřeba se nemění, přesně 5,9 litrů na 100 km. A hlavně - žádné problémy! Šesti státy Evropy V druhé polovině srpna 2011 se zlepšilo počasí a nějak se mi zastesklo po Alpách. A tak nás několik podobně postižených vyrazilo do rakouského Viehhofenu, známé to vesničky s příjemným ubytováním. Odtud je to na všechny strany kousek ke krásným silnicím. A z nostalgie zbyl čas i na tradiční výjezd ke Gross Glockneru. Tentokrát v neuvěřitelném letním dni s teplotou 22 stupňů Celsia v nejvyšším bodu GG a 32C v Zell am See. Vydařený výlet! Okolo Viehhofenu Byl podzim 2013 a na tachometru se objevilo prvních 100 tisíc kilometrů. Za čtyři roky jsem na RT ujel 40 tisíc km.

Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=42184
Copyright © Motorkari.cz
Je jaro 2010 a obouvám novou sadu Metzeler Z6 Interact. Na minulé ujeto cca 12.000 km a zkušenost? Příjemná cestovní guma. A dobře drží i při dešti. Na nových ujeto zatím přes GG do Itálie k moři a přes všemožné kopce a soutěsky včetně Stelvia a zpět - 2200 km. Je září 2010 a za necelý rok ujeto 22 tis. km s RT. . . a zkušenosti jsou jednoznačné. Spotřeba na cestě - do 6-ti litrů. Vynikající brzdy a ke svým rozměrům a váze neuvěřitelná ovladatelnost. Pětiset kilometrové přesuny pohodlné jak pro řidiče, tak batůžka. Výtečný cesťák! Přes hory k moři a zpět Než přijde zima, rychle využít poslední letní dny počátkem září. Rakouská jezera jsou kouzelná. A výtečné silnice kolem nich. Zabaleno a vyrážíme. Rakouská jezera Blíží se jaro 2011, tak čím začít? V únoru výměna obutí, po cca 12.000 km opět nová sada (za necelých 6 tis. Kč)a jak jinak než Metzeler Z6 Interact z Megamota. Začalo léto a tak vzhůru do světa. Po krásné cestě šesti státy Evropy (3.350 km) je na tachometru 90 tisíc kilometrů. Tradičně přejezd Stelvia a potom na jih. Přes Apeniny do Portovenere, pak vzhůru na francouzskou Riviéru do Saint Tropez a přes Verdonský kaňon, dál částí Route des Grandes Alpes, Švýcarskem a opět přes Stelvio domů. Spotřeba se nemění, přesně 5,9 litrů na 100 km. A hlavně - žádné problémy! Šesti státy Evropy V druhé polovině srpna 2011 se zlepšilo počasí a nějak se mi zastesklo po Alpách. A tak nás několik podobně postižených vyrazilo do rakouského Viehhofenu, známé to vesničky s příjemným ubytováním. Odtud je to na všechny strany kousek ke krásným silnicím. A z nostalgie zbyl čas i na tradiční výjezd ke Gross Glockneru. Tentokrát v neuvěřitelném letním dni s teplotou 22 stupňů Celsia v nejvyšším bodu GG a 32C v Zell am See. Vydařený výlet! Okolo Viehhofenu Byl podzim 2013 a na tachometru se objevilo prvních 100 tisíc kilometrů. Za čtyři roky jsem na RT ujel 40 tisíc km.

Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=42184
Copyright © Motorkari.cz
Je jaro 2010 a obouvám novou sadu Metzeler Z6 Interact. Na minulé ujeto cca 12.000 km a zkušenost? Příjemná cestovní guma. A dobře drží i při dešti. Na nových ujeto zatím přes GG do Itálie k moři a přes všemožné kopce a soutěsky včetně Stelvia a zpět - 2200 km. Je září 2010 a za necelý rok ujeto 22 tis. km s RT. . . a zkušenosti jsou jednoznačné. Spotřeba na cestě - do 6-ti litrů. Vynikající brzdy a ke svým rozměrům a váze neuvěřitelná ovladatelnost. Pětiset kilometrové přesuny pohodlné jak pro řidiče, tak batůžka. Výtečný cesťák! Přes hory k moři a zpět Než přijde zima, rychle využít poslední letní dny počátkem září. Rakouská jezera jsou kouzelná. A výtečné silnice kolem nich. Zabaleno a vyrážíme. Rakouská jezera Blíží se jaro 2011, tak čím začít? V únoru výměna obutí, po cca 12.000 km opět nová sada (za necelých 6 tis. Kč)a jak jinak než Metzeler Z6 Interact z Megamota. Začalo léto a tak vzhůru do světa. Po krásné cestě šesti státy Evropy (3.350 km) je na tachometru 90 tisíc kilometrů. Tradičně přejezd Stelvia a potom na jih. Přes Apeniny do Portovenere, pak vzhůru na francouzskou Riviéru do Saint Tropez a přes Verdonský kaňon, dál částí Route des Grandes Alpes, Švýcarskem a opět přes Stelvio domů. Spotřeba se nemění, přesně 5,9 litrů na 100 km. A hlavně - žádné problémy! Šesti státy Evropy V druhé polovině srpna 2011 se zlepšilo počasí a nějak se mi zastesklo po Alpách. A tak nás několik podobně postižených vyrazilo do rakouského Viehhofenu, známé to vesničky s příjemným ubytováním. Odtud je to na všechny strany kousek ke krásným silnicím. A z nostalgie zbyl čas i na tradiční výjezd ke Gross Glockneru. Tentokrát v neuvěřitelném letním dni s teplotou 22 stupňů Celsia v nejvyšším bodu GG a 32C v Zell am See. Vydařený výlet! Okolo Viehhofenu Byl podzim 2013 a na tachometru se objevilo prvních 100 tisíc kilometrů. Za čtyři roky jsem na RT ujel 40 tisíc km.

Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=42184
Copyright © Motorkari.cz

Je jaro 2010 a obouvám novou sadu Metzeler Z6 Interact. Na minulé ujeto cca 12.000 km a zkušenost? Příjemná cestovní guma. A dobře drží i při dešti. Na nových ujeto zatím přes GG do Itálie k moři a přes všemožné kopce a soutěsky včetně Stelvia a zpět - 2200 km.

Je září 2010 a za necelý rok ujeto 22 tis. km s RT. . . a zkušenosti jsou jednoznačné. Spotřeba na cestě - do 6-ti litrů. Vynikající brzdy a ke svým rozměrům a váze neuvěřitelná ovladatelnost. Pětiset kilometrové přesuny pohodlné jak pro řidiče, tak batůžka. Příjemný cesťák!

Než přijde zima, rychle využít poslední letní dny počátkem září. Rakouská jezera jsou kouzelná. A ty silnice kolem nich. Zabaleno a vyrážíme.

Blíží se jaro 2011, tak čím začít? V únoru výměna obutí, po cca 12.000 km opět nová sada (za necelých 6 tis. Kč)a jak jinak než Metzeler Z6 Interact. Začalo léto a tak vzhůru do světa. Po krásné cestě šesti státy Evropy (3.350 km) je na tachometru 90 tisíc kilometrů. Tradičně přejezd Stelvia a potom na jih. Přes Apeniny do Portovenere, pak vzhůru na francouzskou Riviéru do Saint Tropez a přes Verdonský kaňon, dál částí Route des Grandes Alpes, Švýcarskem a opět přes Stelvio domů. Spotřeba se nemění, přesně 5,9 litrů na 100 km. A hlavně - žádné problémy!

V druhé polovině srpna 2011 se zlepšilo počasí a nějak se mi zastesklo po Alpách. A tak nás několik podobně postižených vyrazilo do rakouského Viehhofenu, známé to vesničky s příjemným ubytováním. Odtud je to na všechny strany kousek ke krásným silnicím. A z nostalgie zbyl čas i na tradiční výjezd ke Gross Glockneru. Tentokrát v neuvěřitelném letním dni s teplotou 22 stupňů Celsia v nejvyšším bodu GG a 32C v Zell am See. Vydařený výlet!

Byl podzim 2013 a na tachometru se objevilo prvních 100 tisíc kilometrů. Za čtyři roky jsem na RT ujel 40 tisíc km.

Na konci sezóny 2016 je na tachometru 110 tis. km. Motorka prošla větším servisem, jako už tradičně dostala nové pneu Metzeler Z6 Interact, kompletní velký servis s výměnou brzdové kapaliny, všech olejů, seřízení ventilů a dostala novou baterii. Už jen zazimovat a těšit se na další sezónu.

Je léto 2020. Na tachometru 120 tis. km. Čas se nedá zastavit a 300 kg pohotovostní váhy je čím dál těžší k manipulaci s moto na místě. A tak po jedenácti letech cestování bude sloužit novému majiteli.

Takže, co se přeje na konec? 

... ON THE ROAD !

Seznam volitelného příslušenství je rozsáhlý. Například: satelitní navigační systém (BMW Navigator), stereo rádio, snížené sedadlo jezdce, vnitřní tašky do kufrů, kryty válců,  imobilizér s alarmem, GSM pager, vyhřívaná sedadla, vyšší cestovní plexi -např. GIVI



Standardní vybavení:
Integrální spínač zapalování se zámkem řízení
Jeden klíčů k zapalování, k nádrži a kufrům
Zadní úložný prostor pod sedlem na lékárničku, nářadí a rychlou opravu pneu
Centrální stojan
Páka spojky nastavitelná ve třech pozicích, brzdová páka na čtyři
Řadicí páka nastavitelná ve dvou pozicích
Hydraulicky ovládaná spojka
Boční stojan s vypínačem okruhu zapalování
Katalyzátor
Kompletní výfukový systém z nerezové oceli s chromovou úpravou
Sedadlo jezdce výškově nastavitelné do tří poloh (805, 825 a 845 mm)
Dvojice elektrických zásuvek
Kapotáž s integrovanými ukazateli
Evo brzdy a integrální ABS
Vysoká, dvoudílná kovaná řídítka
(RID) Rider informační displej
Výstražná světla
Elektricky nastavitelné plexi

Volitelné vybavení:
Vyhřívané rukojeti řídítek
Stereo rádio s anténou
Nízké sedlo (780, 800 a 800 mm)
Vnitřní tašky do kufrů
Top case
Tank vak
Velké přední plexisklo
Chromované kryty hlavy válců
Ochrana válců, včetně montážní sady
Alarm - řídící jednotka, včetně montážní sady

Specifikace:
Typ motoru: vzduchem + olejem chlazený 2-válec, 4-taktní , boxer, jeden vačkový hřídel a čtyři ventily na válec
Vrtání x zdvih: 101 mm x 70.5 mm
Objem: 1130 ccm
Jmenovitý výkon: 70 kW (95 koní) při 7250 ot. / min
Max. točivý moment: 100 Nm při 5500 ot. / min
Kompresní poměr: 11,3: 1
Řízení motoru: elektronické vstřikování sacím potrubí / digitální řízení motoru: Bosch Motronic MA 2.4 Dvojité zapalováníl, 3-cestný katalyzátor
Maximální rychlost: přes 200 km
Spotřeba paliva při ustálených 90 km / h: 4.5 l
Spotřeba paliva v ustálené rychlosti 120kmh: 5.5 l
Palivo: Bezolovnatý prémie, minimální oktanové číslo 95 (RON)
Alternátor: 700 W
Baterie: 12 V/19 Ah
Spojka: Disková suchá spojka, hydraulicky ovládaná
Převodovka: šestirychlostní  (šestý stupeň - overdrive)
Pohon: kardanovou hřídelí
Rám: trojitý
Přední zavěšení: BMW Motorrad Telelever
Zadní odpružení: BMW Motorrad Paralever, centrální tlumič,  předpětí pružiny ručně nastavitelné průběžně v různých úrovních, nastavitelný doraz tlumení
Rozvor kol (v normální poloze): 1485 mm
Úhel hlavy řízení (v normální poloze): 62,9 °
Kola: z litého hliníku: přední: 3.50 x 17, zadní: 5,00 x 17
Pneumatiky: přední: 120/70 ZR 17, zadní: 170/60 ZR 17
Brzdy:  přední : EVO brzdový systém s duální disky, plovoucí brzdové kotouče, 320 mm, 4-píst třmen fixní,            zadní : kotouč, 276 mm, 2-pístové plovoucí třmen
Standardní vybavení: BMW Motorrad Integral ABS (plně integrovaný)
Výška sedáku, bez nákladu: 805 mm/825 mm/845 mm (volitelný nízký sedák: 780 mm/800 mm/820 mm)
Hmotnost s náplněmi, rádiem, prázdnými kufry: cca 285 kg
Suchá hmotnost bez kufrů a volitelných doplňků: 255.1 kg
Povolená celková hmotnost: 495.0 kg
Užitečná hmotnost (se standardním vybavením): 216.0 kg
Využitelný objem nádrže: 25,2 l  (z toho rezerva: přibližně 4 llitry)
Délka: 2230 mm
Výška:1380 mm
Šířka (včetně zrcátek): 898 mm

 

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.