Motto: "Čas je relativní hodnota"

KAWASAKI EN 400 VULCAN

KAWASAKI EN 400 VULCAN

Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

V Evropě není mnoho majitelů modelové řady EN 400. Mám ji už téměř 20 let od tehdy najetých 6000 km a jsem absolutně spokojený. Za celou tu dobu mimo běžné údržby (olej, filtry, žárovky, pneu a 3x batérie) jsem neměl jediný problém. Lehká a ovladatelná. Mám ji už tak dlouho, že je zbytečné vypisovat její klady. To, že má slabší brzdy už od narození nebo že po 200km jízdy na našich silnicích je cesta cítit v rukách i zadku - budiž jí odpuštěno. :-) Nikde mě nenechala a se svými 50k je to svižná mašinka. Točí téměř 12000 ot. a motor je předchůdce ER-5, akorát má nižší zdvih. Ve dvojím obsazení se musí do kopců odřazovat, ale v zatáčkách se perfektně vodí - nezapře svůj silniční původ. Na svůj obsah byla trochu žravá - něco mezi 6 - 8 litry na 100 km. (Po seřízení karburátorů klesla spotřeba pod 5 litrů na 100 km.) V jednom jede s větrem v zádech maximálně něco kolem 170 km/hod, ale to sem ji mockrát neudělal. Jedinkrát za tu dobu jela v dešti! Jinak jen v letním slunci.


Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=28676
Copyright © Motorkari.cz

Stále je zcela v původním stavu, bez žádných úprav. V 80 km/h se rozsvěcuje nápis v japonštině (a co to znamená - nevím), asi informace o nepřekročitelné rychlosti na silnicích Japonska. V dnešní záplavě starších i nových motorek budí obdiv svým výkonem i vzhledem. Harlejáci ji nazývají rejží, nicméně v roce jejího zrodu Harley Davidson krachoval a policati v New Yorku vyfasovali právě Kawy. A nebejt Reganovy injekce do HD, možná by na nich jezdili dodnes, jako já. Jsme si souzeni. :-) 

Druhou motorku jsem už měnil, ale Kawa stále zůstává. V současné době ani tady, ani v zahraničí jsem další EN 400 Vulcan nikde - a to jsem prošel možná stovku webů - nenašel. Nejenom proto, že se do Evropy nikdy nevyvážela, ale i proto, že po krátké době od jejího vzniku se změnila na EN 450 LTD a konečně na EN 500. Následující modely prodělaly sice jen drobné vzhledové změny, ale  ne vždy  k lepšímu. Bohužel, to se někdy stává. Její osamocenost cenu  nezvýší. A představa, že by jako výuková motka pro začínjícího mladého ridera skončila ve šrotu by mne nepotěšila. Takže si ji nechám na pohodlné kochací courání krajinou. Ať zůstane fešnou veteránkou ...

Je jaro 2010, po více než dvaceti letech a 25000km se konečně koukla do servisu. A prošla zevrubnou prohlídkou. Absolvovala výměnu původní brzdové a nemrznoucí kapaliny, dostala poprvé další nové svíčky, vyčištění palivového systému, výměnu řetězu a napínáku rozvodového řetězu za novější vylepšený typ z ER5, těsnítka ventilů, zabroušení a seřízení ventilů , novou hřídel a malé kolečko pro pohon ozubeným řemenem (ten zůstává původní, neboť nebyl žádný důvod k výměně), nová gufera a náplně tlumičů, brzdové destičky, namazání všech ložisek, seřízení karburátorů, výměnu oleje, filtrů, vyčištění nádrže a nové pneu Heidenau. Cesta ze servisu byla jak při nákupu nové motorky. Od nastartování až po nádherný pocit z jízdy, kdy motor přede jak spokojená kočka. Nikde žádné vůle, žádné vibrace, prostě paráda! Během pár dnů v letošním slunečném létě nakroutila přes 3 tisíce km. Bez jediného problému. Možná, že se chce odvděčit za poskytnutou péči...

Podzim 2012 a na tachometru 31000 km. Ani letos nezmokla, akorát jednou jela po mokré silnici. Vyšlo to nastejno. Půl dne jsem strávil pulírováním. Špinavý čopr je ostudou majitele a na zašlý chrom je smutný pohled. Tak ji půjdu zase přeleštit! :-))

Je jaro 2014. STK absolvovala bez ztráty "kytičky". Na tachometru 35000 kilometrů a vyměněný olej. Stále ji používám jako motku do slunečních dní.

V roce 2016 prošla i zpřísněnou STK, výměnou oleje a na tachometru i přes jen krátké vyjížďky má zhruba 40 tisíc kilometrů. Takže výněna oleje a filtru, jako každých 5 tisíc km.

Je zase jaro a rok 2018. A zase TK.  Vše bez závad - ostatně jako vždy. Během roku jen "suché" vyjížďky a na tachometru 43.000 km. Příjemná změna je příští termín TK - nově po čtyřech letech. Tedy až v r. 2022.

Rok 2020.  Jaro a kolem pandemie koronaviru. Alespoň, že přes léto jsem pojezdil cca 1500 km. Nic moc, kawa většinu roku stojí v garáži a zima se blížíí. Kdoví, co nás na jaře čeká.



Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/

Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

V Evropě není mnoho majitelů modelové řady EN 400. Mám ji už téměř 20 let od tehdy najetých 6000 km a jsem absolutně spokojený. Za celou tu dobu mimo běžné údržby (olej, filtry, žárovky, pneu a 3x batérie) jsem neměl jediný problém. Lehká a ovladatelná. Mám ji už tak dlouho, že je zbytečné vypisovat její klady. To, že má slabší brzdy už od narození nebo že po 200km jízdy na našich silnicích je cesta cítit v rukách i zadku - budiž jí odpuštěno. :-) Nikde mě nenechala a se svými 50k je to svižná mašinka. Točí téměř 12000 ot. a motor je předchůdce ER-5, akorát má nižší zdvih. Ve dvojím obsazení se musí do kopců odřazovat, ale v zatáčkách se perfektně vodí - nezapře svůj silniční původ. Na svůj obsah byla trochu žravá - něco mezi 6 - 8 litry na 100 km. (Po seřízení karburátorů klesla spotřeba pod 5 litrů na 100 km.) V jednom jede s větrem v zádech maximálně něco kolem 170 km/hod, ale to sem ji mockrát neudělal. Jedinkrát za tu dobu jela v dešti! Jinak jen v letním slunci.


Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=28676
Copyright © Motorkari.cz

Stále je zcela v původním stavu, bez žádných úprav. V 80 km/h se rozsvěcuje nápis v japonštině (a co to znamená - nevím), asi informace o nepřekročitelné rychlosti na silnicích Japonska. V dnešní záplavě starších i nových motorek budí obdiv svým výkonem i vzhledem. Harlejáci ji nazývají rejží, nicméně v roce jejího zrodu Harley Davidson krachoval a policati v New Yorku vyfasovali právě Kawy. A nebejt Reganovy injekce do HD, možná by na nich jezdili dodnes, jako já. Jsme si souzeni. :-) 

Druhou motorku jsem už měnil, ale Kawa stále zůstává. V současné době ani tady, ani v zahraničí jsem další EN 400 Vulcan nikde - a to jsem prošel možná stovku webů - nenašel. Nejenom proto, že se do Evropy nikdy nevyvážela, ale i proto, že po krátké době od jejího vzniku se změnila na EN 450 LTD a konečně na EN 500. Následující modely prodělaly sice jen drobné vzhledové změny, ale  ne vždy  k lepšímu. Bohužel, to se někdy stává. Její osamocenost cenu  nezvýší. A představa, že by jako výuková motka pro začínjícího mladého ridera skončila ve šrotu by mne nepotěšila. Takže si ji nechám na pohodlné kochací courání krajinou. Ať zůstane fešnou veteránkou ...

Je jaro 2010, po více než dvaceti letech a 25000km se konečně koukla do servisu. A prošla zevrubnou prohlídkou. Absolvovala výměnu původní brzdové a nemrznoucí kapaliny, dostala poprvé další nové svíčky, vyčištění palivového systému, výměnu řetězu a napínáku rozvodového řetězu za novější vylepšený typ z ER5, těsnítka ventilů, zabroušení a seřízení ventilů , novou hřídel a malé kolečko pro pohon ozubeným řemenem (ten zůstává původní, neboť nebyl žádný důvod k výměně), nová gufera a náplně tlumičů, brzdové destičky, namazání všech ložisek, seřízení karburátorů, výměnu oleje, filtrů, vyčištění nádrže a nové pneu Heidenau. Cesta ze servisu byla jak při nákupu nové motorky. Od nastartování až po nádherný pocit z jízdy, kdy motor přede jak spokojená kočka. Nikde žádné vůle, žádné vibrace, prostě paráda! Během pár dnů v letošním slunečném létě nakroutila přes 3 tisíce km. Bez jediného problému. Možná, že se chce odvděčit za poskytnutou péči...

Podzim 2012 a na tachometru 31000 km. Ani letos nezmokla, akorát jednou jela po mokré silnici. Vyšlo to nastejno. Půl dne jsem strávil pulírováním. Špinavý čopr je ostudou majitele a na zašlý chrom je smutný pohled. Tak ji půjdu zase přeleštit! :-))

Je jaro 2014. STK absolvovala bez ztráty "kytičky". Na tachometru 35000 kilometrů a vyměněný olej. Stále ji používám jako motku do slunečních dní.

V roce 2016 prošla i zpřísněnou STK, výměnou oleje a na tachometru i přes jen krátké vyjížďky má zhruba 40 tisíc kilometrů. Takže výněna oleje a filtru, jako každých 5 tisíc km.

Je zase jaro a rok 2018. A zase TK.  Vše bez závad - ostatně jako vždy. Během roku jen "suché" vyjížďky a na tachometru 43.000 km. Příjemná změna je příští termín TK - nově po čtyřech letech. Tedy až v r. 2022.

Rok 2020.  Jaro a kolem pandemie koronaviru. Alespoň, že přes léto jsem pojezdil cca 1500 km. Nic moc, kawa většinu roku stojí v garáži a zima se blížíí. Kdoví, co nás na jaře čeká.



Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/
 
Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

Více zde: https://sky-air.webnode.cz/kawasaki/

Je to už rarita - přímý dovoz ojetiny (měla najeto 6000 km) a připlula lodí z Japonska.

V Evropě není mnoho majitelů modelové řady EN 400. Mám ji od roku 1998, tedy více než 20 let od tehdy najetých 6000 km a jsem absolutně spokojený. Za celou tu dobu mimo běžné údržby (olej, filtry, žárovky, pneu a 3x batérie) jsem neměl větší problém. Nikde mě nenechala a se svými 50k je to svižná mašinka. Točí téměř 12000 ot. a motor je předchůdce ER-5, akorát má nižší zdvih. Ve dvojím obsazení se musí do kopců odřazovat, ale v zatáčkách se perfektně vodí - nezapře svůj silniční původ. Na svůj obsah byla trochu žravá - něco mezi 6 - 8 litry na 100 km. ( Po seřízení karburátorů klesla spotřeba pod 5 litrů na 100 km.) V jednom jede s větrem v zádech maximálně něco kolem 170 km/hod, ale to sem ji mockrát neudělal. Jedinkrát za tu dobu jela v dešti! Jinak jen v letním slunci.
Stále je zcela v původním stavu, bez úprav. V 80 km/h se rozsvěcuje nápis v japonštině (a co to znamená - nevím), asi informace o nepřekročitelné rychlosti na silnicích Japonska. V dnešní záplavě starších i nových motorek budí obdiv svým výkonem i vzhledem. Harlejáci ji nazývají rejží, nicméně v roce jejího zrodu Harley Davidson krachoval a policati v New Yorku vyfasovali právě Kawy. A nebejt Reganovy injekce do HD, možná by na nich jezdili dodnes :-)  Jako já. Jsme si souzeni. Druhou motorku jsem už měnil, ale Kawa stále zůstává.
Do Evropy se nikdy oficiálně nevyvážela. Lze tu občas potkat EN 450 LTD a pak i do Čech dováženou EN 500. Následující modely prodělaly sice jen drobné vzhledové změny, ale  ne vždy  k lepšímu. Bohužel, to se někdy stává. Její modelová osamocenost cenu  nezvýší. A představa, že by jako výuková motka pro začínajícího mladého ridera skončila ve šrotu, by mne nepotěšila. Takže si ji nechám na pohodlné letní kochací courání krajinou. Ať zůstane i nadále fešnou veteránkou.

Je jaro 2010,  po více než dvaceti letech a 25000km se konečně koukla do servisu. A prošla zevrubnou prohlídkou. Absolvovala výměnu původní brzdové a nemrznoucí kapaliny, dostala poprvé další nové svíčky,  vyčištění palivového systému, výměnu řetězu a napínáku rozvodového řetězu za novější vylepšený typ z ER5, těsnítka ventilů, zabroušení a seřízení ventilů , novou hřídel a  malé kolečko pro pohon ozubeným řemenem (ten zůstává původní, neboť nebyl žádný důvod k výměně), nová gufera a náplně tlumičů, brzdové destičky, namazání všech ložisek, seřízení karburátorů, výměnu oleje, filtrů a vyčištění nádrže a nové pneu Heidenau.
Cesta ze servisu byla jak při nákupu nové motorky. Od nastartování až po nádherný pocit z jízdy, kdy motor přede jak spokojená kočka. Nikde žádné vůle, žádné vibrace, prostě paráda! Během pár dnů v letošním slunečném létě nakroutila přes 3 tisíce km. Bez jediného problému.  Možná, že se chce odvděčit za poskytnutou péči...

Podzim 2012 a na tachometru 31000 km. Ani letos nezmokla, akorát jednou jela po mokré silnici. Vyšlo to nastejno. Půl dne jsem strávil pulírováním. Špinavý čopr je ostudou majitele a na zašlý chrom je smutný pohled. Tak ji půjdu zase přeleštit! :-)

Je jaro 2014. STK absolvovala bez ztráty "kytičky". Na tachometru 35000 kilometrů a vyměněný olej. Stále ji používám jako motku do slunečních dní.

V roce 2016 prošla i zpřísněnou STK, výměnou oleje a na tachometru i přes jen krátké vyjížďky má zhruba 40 tisíc kilometrů. Takže výněna oleje a filtru, jako každých 5 tisíc km.

Je zase jaro a rok 2018. A zase TK.  Vše bez závad - ostatně jako vždy. Během roku jen "suché" vyjížďky a na tachometru 43.000 km. Příjemná změna je příští termín TK - nově po čtyřech letech. Tedy až v r. 2022.

Rok 2020.  Jaro a kolem pandemie koronaviru. Alespoň, že přes léto jsem pojezdil cca 1500 km. Nic moc, kawa většinu roku stojí v garáži a zima se blížíí. Kdoví, co nás na jaře čeká.

Květen 2021. Po 23 letech se mnou (33letech a 45000km od výroby) změnila Kawa majitele. Ať mu dobře slouží.

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.